B2B leadgeneratie: van koud contact^ tot warme lead

B2B leadgeneratie:
van koud contact
tot warme lead

Onze visie op verkoop

Succes in verkoop is altijd het resultaat van een warme relatie. Door je zakelijke netwerk telkens te verrassen met waardevolle en relevante inzichten, creëer je een vertrouwensband die de weg vrijmaakt om zaken te gaan doen. Deze manier van relaties bouwen vraagt om een nieuwe integrale aanpak waarbij persoonlijke gesprekken en het delen van kennis centraal staan. Zo ga je van koud contact naar een warme lead.

Onze aanpak voor
social selling

Wie succesvol leads wil genereren via LinkedIn staat voor een serieuze transformatie van zijn sales en marketing. Het vraagt een aanpak die gebaseerd is op vier pijlers: de structurele groei van het zakelijke netwerk op LinkedIn, het doorlopend delen van engaging content en het ontwikkelen van een nieuwe sales routine voor het spotten van en opvolgen van kansen. De vierde pijler bestaat uit een nieuwe set aan social KPI’s waarmee je kunt sturen op gewenste resultaat.

Lees onze aanpak in 3 stappen

Social networking: groei van je zakelijke netwerk

Persoonlijke profielen zijn het geheime wapen van LinkedIn leadgeneratie. Daarbij is het van groot belang dat je persoonlijke profiel hiervoor geoptimaliseerd is. Aan de hand van een uitgebreide checklist stellen we vast waar verbeteringen mogelijk zijn. Daarnaast ondersteunen we heel gericht bij het leggen van nieuwe contacten en het uitbreiden van je netwerk. Met behulp van chats activeren we je netwerk en bouwen we heel routinematig aan de relatie met je nieuwe contacten.

Onze visie is dat succes in verkoop altijd het resultaat van een relatie is. Daarom is het belangrijk dat de kennis die je deelt relatiegericht, empathisch, probleemoplossend en sympathiek is.

Maxim Spek // Oprichter Prospex

Kennisleiderschap claimen op relevante
~thema’s~

In de zakelijke markt zie je dat B2B influencers belangrijker worden dan merken als het gaat om het winnen van vertrouwen van prospects. Je hebt gemiddeld 7 tot 9 relevante contactmomenten nodig voordat een prospect bereid is om zaken te gaan doen. En dus is het regelmatig delen van relevante kennis via je persoonlijke LinkedIn profiel ontzettend belangrijk. Vooraf bepalen we op welke thema’s je thought leadership wil claimen en die vertalen we in content die je doelgroep echt aanspreekt.

Content delen in een vast {ritme}

Alleen het netwerk uitbreiden is niet genoeg. Je wil ook autoriteit claimen en onder de aandacht blijven op de langere termijn. Zo worden de conversies steeds beter. Door elke week ofwel een blog, een inzicht of een video te plaatsen in je tijdlijn, creëer je awareness onder je potentiële klanten en positioneer je jezelf als kennisleider. Met behulp van een contentkalender plannen we de post en voorkomen we dat er door bijvoorbeeld drukte gaten vallen in het publicatie ritme. Een content marketeer van prospex is de spin in het web. Hij/zij faciliteert niet alleen het content creatie proces maar zorgt er ook voor dat de content op vaste tijdstippen wordt gepubliceerd.

Warm calling: de nieuwe sales routine

Het algoritme van LinkedIn zorgt ervoor dat jouw content proactief in de tijdlijn van je nieuwe zakelijke contacten terecht komt. Daarmee wordt het fundament gelegd voor een nieuwe relatie. De volgende stap is dit warme contact te converteren naar een kennismaking. Sales maakt een selectie van die nieuwe connecties waar de meeste potentie in zit. Deze worden door een agent van prospex telefonisch benaderd. De agent peilt de bereidheid van de prospect voor een kennismaking met sales.

 

Onze succescases