Case

Meer dan 600 leads door Social Selling

De integratie van marketing en sales voor PostNL

De uitdaging

De sleutel tot e-commerce succes ligt in data. Data is een krachtig middel om het klantcontact te versterken, operationele kosten te verlagen of een hogere conversie te krijgen in de online shop. PostNL wordt door veel commerce bedrijven gezien als de betrouwbare en logische expert in adresdata.

De centrale vraag daarbij is hoe PostNL Data Solutions haar social selling aanpak kan optimaliseren tot een continue stroom van potentiële nieuwe klanten voor de adrescheck.

Wie is {PostNL} Data Solutions?

PostNL Data Solutions is een onderdeel van PostNL en in Benelux dé specialist op het gebied van betrouwbare bedrijfs- en adresgegevens voor e-commerce bedrijven. Omdat zij ook de uitgever van de postcodes zijn (dé bron van adresdata) heeft PostNL de meest kwalitatieve data van Nederland.

“Met de social selling aanpak van prospex zijn we een nieuw pad ingeslagen. In een reeks content publicaties op mijn persoonlijke profiel heb relevante kennis gedeeld op het gebied van het slimme gebruik van betrouwbare data in e-commerce. Daarnaast is mijn netwerk sterk uitgebreid en inmiddels ben ik met een groot aantal daarvan in gesprek. Wat mij aanspreekt is de samenwerking met marketing en het feit dat ik kan focussen op wat ik het leukste vind: contact met prospects.”

Randall van den Broek // Senior accountmanager | Data Solutions | E-commerce

{Doelstellingen}

  • De relatie met bestaande klanten verdiepen
  • Klant- en marktinzichten verkrijgen voor contentmarketing
  • Faciliteren van cross- of upsell door relevante kennis te delen
  • Leads genereren in target markten/bij klanten

~Aanpak~ vanuit Prospex

We gaven antwoord op het realiseren van leadgeneratie met social selling gebaseerd op combinatie van content marketing, LinkedIn leadgeneratie en warm calling. Persoonlijke profielen zijn daarbij het geheime wapen, die hebben tot 10x meer engagement dan de bedrijfspagina. En door enerzijds het netwerk van Randall uit te breiden en die daarnaast telkens te verrassen met een inzicht ontstaan er doorlopend kansen om zaken te gaan doen.

Prospects in de B2B zijn over het algemeen immuun voor product push content. Om top-of-mind te worden bij je doelgroep is het delen van relevante kennis en waardevolle inzichten doorslaggevend.

Voor PostNL Data Solutions hebben we een content marketingprogramma uitgerold, waarbij er elke week content is gedeeld via het profiel van Randall van den Broek, Senior Accountmanager bij PostNL.

Het doel is awareness te creëren onder potentiële klanten van PostNL Data Solutions en Randall te positioneren als thoughtleader op het gebied van betrouwbare data in e-commerce.

Feiten & Cijfers
2.500

nieuwe connecties

Feiten & Cijfers
600+

MQLs & SQLs

Social Networking

Social networking is onmisbaar in de opbouw van nieuwe zakelijke relaties. Bij social networking draait het om het vinden, verbinden en activeren van nieuwe netwerkcontacten. Via LinkedIn is heel gericht contact gezocht met de doelgroep van Randall op LinkedIn. Vervolgens activeren we dat netwerk door heel routinematig met behulp van vervolg chats te bouwen aan de zakelijke relatie.

Warm calling

Alleen het netwerk uitbreiden is niet genoeg. Dus zodra het netwerk voldoende is uitgebreid is het zaak om een deel van je netwerk telefonisch op te volgen en de bereidheid te peilen om zaken te gaan doen. PostNL en prospex hebben ook op dit punt de samenwerking gezocht waarbij er door PostNL voor gekozen is om de telefonische opvolging zelf te doen. De ondersteuning door prospex bestond uit het maken van selecties en aanleveren van de data.

Onze succescases