Wie is Linde?
Als ze niet aan het op kantoor is dan kun je haar waarschijnlijk vinden in de collegebanken. Of op het water met haar scoutinggroep. Linde Hasker, 24 jaar jong, studeert Gedragseconomie in Rotterdam en werkt gemiddeld 16 uur per week als social media marketeer bij prospex in Amsterdam. “In mijn rol ben ik verantwoordelijk voor de kwaliteit van alle social media communicatie. Elke dag weer leer ik ontzettend veel, maar kan ik ook mijn eigen kennis inbrengen. Super interessant, daarom wil ik je even meenemen door mijn werkdag heen.”
Hoe mijn dag eruit ziet…
Dagstart met het team
07:41 uur: Poeh ik zit, dat gebeurd ook niet elke dag. Het is wel fijn, kan ik je vertellen als je een zitplek hebt wanneer je reist van Rotterdam naar Sloterdijk. Ik drink ondertussen even mijn bakkie terwijl ik naar buiten kijk en de podcast NRC Vandaag luister. Beter kun je de dag niet beginnen!
08:45 uur: Precies op tijd kom ik binnen voor de dagstart. Wist je dat prospex letterlijk 5 minuten lopen vanaf station Sloterdijk? Heerlijk! De teamleads, mijn gezellige collega’s en ik nemen een kwartier om de dag door te nemen. Wat gaat iedereen doen vandaag? Hoe lopen de LinkedIn-profielen waarvoor wij content maken?
Call met klanten
09:15 uur: Nu is het tijd voor een review call. Het profiel van deze nieuwe klant is net live gegaan. Eigenlijk doen we zo’n review call om de week. Maar, deze klant wil graag wat vaker babbelen. Tsja, als social selling, content marketing en lead genereren via LinkedIn nieuw voor je is, begrijp ik dat ook wel. We kijken samen naar de insights; gaat het goed of kunnen we verbeteren? Echt super leuk, want zo ziet de klant de toegevoegde waarde van LinkedIn voor leadgeneratie!
10:00 uur: Oké, moet je verklappen dat ik eigenlijk prima thuis had kunnen werken. Maar ik heb vandaag meer behoefte aan mensen om me heen. En er staan leuke dingen op kantoor gepland! Eerst eens checken hoe het is met mijn klanten. Wie heeft gereageerd en waar liggen nieuwe kansen voor opvolging?
10:45 uur: Het is nu tijd om het profiel van een nieuwe klant helemaal te optimaliseren voordat het live gaat. Want ja, als je kennisleider wil worden, moet je profiel dat ook wel uitstralen. Zeker als je veel kennis gaat delen met je doelgroep. Bij zo’n profieloptimalisatie moet je denken aan:
- Professionele profielfoto
- Juiste key words in de functie titel
- De ontvangen en geschreven aanbevelingen
Tijdens de activatiecall straks bespreek ik of de klant zich kan vinden in de veranderingen van het LinkedIn-profiel. Samen bereiden we alles voor om straks live te gaan. Best een gepuzzel, want ik heb dit nog niet eerder gedaan. Maar, er is altijd een lieve collega dichtbij die me kan helpen. Echt fijn, bij prospex zijn we één grote familie.
Lunchpauze!
12:30 uur: Pim is vandaag Chef van de Maand. Hij laat even zijn Mexicaanse kookkunsten zien! Goh, wat is het lekker. Volgende keer ben ik aan de beurt, wat zal ik eens maken?
13:30 uur: Er is altijd ruimte om je eigen ding te doen. En laat me je vertellen, het wordt zelfd gewaardeerd als je eigen initiatieven neemt. Ik ga nu nieuwe berichtenflows bedenken, want ik denk dat het veel beter kan. Ik heb psychologie gestudeerd en weet daarom heel goed hoe je interactie nog persoonlijker maakt. Zodra ik een concept heb, deel ik het met m’n team. Want, ja ik hecht veel waarde aan de feedback van mijn collega’s!
Op naar het ping-pong toernooi!
16:30 uur: Dan is het nu tijd om me uit te sloven! Want, het jaarlijkse pingpong toernooi is begonnen! Poeh, wat een passie. Bloedfanatiek die mensen, ik lig er vast snel uit. Achja, dan maar lekker een drankje drinken op het dakterras.