Wil je nieuwe relaties opbouwen als modern salesteam? Dan is social selling onmisbaar. Voor succes en groei moet je in elke fase van de salesfunnel druk zetten. Social media, met name LinkedIn, is hiervoor niet meer weg te denken. Mijn vraag aan jou: hoe social selling ready is jullie salesteam? Kom erachter. Beantwoord vier belangrijke vragen voor jou als salesleader.
Op de nieuwe manier van leads genereren. Voor B2B Sales is Linkedin hét kanaal voor succes en effectiever dan de traditionele manieren. Je legt gericht contact, breid je netwerk uit en bouwt aan relaties. Daarnaast kun je kennisleiderschap claimen op een thema dat belangrijk is voor jouw doelgroep. Maak van LinkedIn een dagelijkse routine voor marketing en sales. Want, er valt elke dag winst te behalen uit dit snel ontwikkelende platform.
Tijd dus voor een salesteam 2.0; een modern team dat via een integrale aanpak op een efficiënte manier te werk gaat. Maar hoe? Stel jezelf de volgende vier vragen:
- Heeft jouw team een heldere LinkedIn-strategie met een duidelijk doel en heldere aanpak om daar te komen?
- Hoe schaalbaar is jouw aanpak en heeft het binnen de organisatie voldoende prioriteit?
- Hoe meetbaar is jullie individuele- en teamsucces?
- Zijn alle randvoorwaarden goed ingevuld?