Onze aanpak
LinkedIn is een krachtig social media platform en buitengewoon geschikt voor B2B leadgeneratie. In Nederland heeft 8 van de 9 miljoen werkenden een profiel op LinkedIn. Het is daarom de ideale tool voor het vinden, opbouwen en onderhouden van nieuwe zakelijke relaties. Toch hebben veel bedrijven moeite om LinkedIn volledig deel te laten uitmaken van hun leadgeneratie strategie. Want hoe spot je kansen en hoe genereer je voldoende kwalitatieve leads via LinkedIn.
Bij social selling draait alles om het vinden, verbinden en activeren van prospects. Via LinkedIn kun je heel gericht contact maken en daarmee je zakelijk netwerk uitbreiden. Door structureel kennis te delen activeer je je netwerk en leg je het fundament voor nieuwe zakelijke relaties.
Het heel gericht maken van contact en het uitbreiden van je netwerk vraagt om een vaste dagelijkse routine. We richten een strak proces in waarbij er elke dag nieuwe connectieverzoeken worden uitgestuurd en opgevolgd. De contactflow is vooraf al helemaal in kaart gebracht maar wordt ook doorlopend getest en geoptimaliseerd. Wie accepteert wel en wie niet, welke chats converteren goed en hoe gaan we om met de reacties?
Uit de chats met nieuwe connecties komen leuke, verrassende en waardevolle gesprekken voort. Het doel is altijd om te komen tot een nadere persoonlijke kennismaking, voornamelijk via een video call. Doel van die call is nader te onderzoeken in hoeverre er kansen liggen om zaken te gaan doen. Niet iedereen gaat in op de chats. Deze contacten worden vastgelegd voor toekomstige opvolging door marketing.
Om succesvol te zijn op LinkedIn moet je profiel helemaal geoptimaliseerd worden voor social selling. Daarom doen we vooraf een uitgebreid assessment om te bepalen op welke punten we het profiel nog kunnen verbeteren. Hiervoor hanteren we een checklist met ruim 25 datapunten.