B2B telemarketing^

Boost je B2B^
leadgeneratie met
telemarketing

Boost je B2B leadgeneratie met warm calling

Prospex heeft haar oorsprong in B2B telemarketing. Een aantal jaren geleden viel ons op dat ‘koud bellen’ steeds minder goed werkt. Het bleek tijd voor een nieuwe aanpak: telemarketing als een onderdeel van het integrale leadgeneratieproces.

B2B telemarketing strategie

Een onderscheidende telemarketing aanpak legt de focus de vraag welk dringend probleem jouw bedrijf oplost voor haar klanten. Daarvoor heb je een heldere visie hebt op de markt die je bedient, welke relevante ontwikkelingen er in die markt spelen en over welke uitdagingen jij met je prospect in gesprek wil gaan.

Jouw sales slimmer, effectiever én menselijker maken?

B2B telemarketing: van koude contacten naar warm calling

Bij prospex noemen we de nieuwe manier van outbound B2B telemarketing vanaf nu warm calling. We volgen je prospect telefonisch op naar aanleiding van een eerder contactmoment. Dat kan een whitepaper download zijn, een verzoek via de website of een recent nieuw contact uit je netwerk op LinkedIn. Door in te haken op de uitdagingen van je prospect interesseren we hem voor een nadere kennismaking via video.

Wat zijn de business uitdagingen van je prospect?  Zijn die latent of actief en wat is het gevolg als hij deze niet oplost?

Maxim Spek // Oprichter

{Succesvolle} lead-
generatie met warm calling

In hoeverre je succesvol bent van warm calling is voor een belangrijk deel afhankelijk van de kwaliteit van de prospect database, de kracht van je propositie en hoe goed deze aansluit bij de doelgroep die je benadert. Goede telemarketeers zijn relatiebouwers die jouw bedrijf echt vertegenwoordigen en in gesprek gaan met prospects.

Door in gesprek te gaan over de uitdagingen van klant peilen ze de behoefte en verleiden ze hen tot een afspraak met sales. Van de contacten die niet direct interesse hebben in een kennismaking leggen we de gegevens vast voor verdere nurturing via bijvoorbeeld LinkedIn.

Warm calling als aanvulling op social selling

Met social networking breid je doorlopend je netwerk uit op LinkedIn en probeer je in gesprek te komen met nieuwe contacten. In de praktijk zal een deel van deze contacten weliswaar je connectieverzoek accepteren maar niet verder ingaan op jouw vervolg chats. Uit deze contacten kun je na verloop van tijd een lijst samenstellen waar je alsnog graag kennis mee wil maken en telefonisch laten opvolgen door een telemarketing agent.

Lees de vorige stappen van onze aanpak

Inspiratie

blog

Social Selling: is jouw team er^ klaar voor?

blog

Hoeveel goede leads haal jij uit LinkedIn?

Hybride werken. Klinkt het bekend in de oren? Helemaal thuiswerken is niet meer. Ik zie…

blog

Mijn plannen vallen wéér in het water, wat nu?

blog

Haal meer business uit je LinkedIn